Świat i my — Szkoły ponadpodstawowe

Combat Girls. Krew i honor

reż. D. F. Wnendt
Niemcy 2011 / aktorski / 103’

Marisa ma dwadzieścia lat i nienawidzi obcokrajowców. Pewnego dnia poznaje afgańskiego uchodźcę i od tego momentu jej wyobrażenia o świecie zaczynają się powoli zmieniać.

Marisa to młoda dziewczyna, która nienawidzi imigrantów i Żydów. Uważa, że w Niemczech – jej rodzinnym kraju – dzieje się coraz gorzej. Bohaterka wykazuje pełną pogardę dla policji i władz państwowych, zachowuje się prowokująco, pije i wdaje się w bójki. Jedynym miejscem, gdzie czuje się dobrze, jest gang neonazistów, w którym panują nienawiść, przemoc i ksenofobia. Przekonania dziewczyny przejdą ewolucję, kiedy przypadkowo spotka na swojej drodze młodego afgańskiego uchodźcę. Po konfrontacji z nim dowie się, że czarno-białe zasady obowiązujące w jej gangu to nie jedyny sposób interpretowania rzeczywistości.

Nagrody

2012
Lubuskie Lato Filmowe
Nagroda Srebrne Grono za najlepszy film
2011
Nagroda First Steps Awards
Najlepszy fabularny film pełnometrażowy

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Przełamywanie uprzedzeń

Jaka była geneza i przyczyny popularności nazizmu w Europie XX wieku? Czym jest ksenofobia? Jakie są jej przyczyny i formy? Co oznaczają kategorie „obcości” i „swojskości”? Jakie znamy sposoby walki z uprzedzeniami?

Powiązanie z podstawą programową

JĘZYK POLSKI:

  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych sądów, argumentacji i udziału w dyskusji;
  • wykorzystanie kompetencji językowych i komunikacyjnych w wypowiedziach ustnych i pisemnych;
  • kształtowanie dojrzałości intelektualnej, emocjonalnej i moralnej uczniów;
  • kształcenie umiejętności świadomego odbioru utworów literackich i tekstów kultury na różnych poziomach: dosłownym, metaforycznym, symbolicznym, aksjologicznym.
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter