Gdańsk / Klub Żak
Opis
Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej.
Na wszelkie pytania dotyczące zapisów oraz dokonania wyboru formy uczestnictwa w NHEF odpowie koordynator w Państwa miejscowości.
Tytuły filmów oraz daty i godziny seansów znajdą Państwo w pierwszym kroku poniższego formularza zgłoszeniowego, bez konieczności dokonywania zapisu.
Cykle filmowe
Bilety
Seanse stacjonarne
Przed pierwszym pokazem opiekun wybiera jedną formę płatności dla całej klasy. W opcji bilety ich zakup odbywa się co miesiąc, przed każdym pokazem dla tylu uczniów, ilu będzie obecnych. W opcji karnety należy je wykupić przed pierwszym pokazem dla wszystkich uczniów w klasie. Karnety nie podlegają zwrotowi (w przypadku nieobecności ucznia na pokazie). Uczniowie w trudnej sytuacji materialnej (2-3 os. z klasy, ale maks.10% z grupy, która uczestniczy w seansie) otrzymują bezpłatne bilety. Prosimy o zaznaczenie ich w formularzu zgłoszeniowym.
Opiekunowie uczestniczą w spotkaniach nieodpłatnie.
Cena biletu dla jednego ucznia na jeden pokaz – 16 zł
Cena karnetu dla jednego ucznia na siedem pokazów – 95 zł
Po dokonaniu zapisu na wybrany cykl skontaktuje się z Państwem lokalny koordynator, który pomoże przejść przez proces dokonania płatności internetowej oraz będzie wsparciem w pierwszym kontakcie z dostępem online do filmów. Po potwierdzeniu informacji z koordynatorem otrzymają Państwo link do płatności internetowej. Po uiszczeniu opłaty przesłany zostanie link do filmu wraz ze szczegółową instrukcją. Link można wysłać uczniom, rodzicom lub obejrzeć film wspólnie w klasie. Seans jest możliwy przez 30 dni, a od momentu indywidualnego zalogowania i aktywacji dostępu - każdy użytkownik ma własne 48 godzin na obejrzenie materiału.
Cena biletu dla jednego ucznia za dostęp do jednego filmu – 8 zł
Cena biletu dla jednego ucznia za dostęp do jednego filmu w karnecie* – 6,5 zł
* maksymalna liczba filmów w karnecie to 7, liczba filmów dostępnych online może być różna w zależności od wybranego cyklu
Prelegenci
fot. Dawid Linkowski
Paweł Biliński – adiunkt Zakładu Filmu i Mediów na Uniwersytecie Gdańskim. Autor rozprawy doktorskiej o autotematyzmie w polskim filmie fabularnym. W latach 2012–2019 zajmował się edukacją filmową w Klubie Żak. Był jednym z pomysłodawców i redaktorów internetowego programu o kinie „Amatorzy TV”. Jest stałym współpracownikiem magazynu „Ekrany”. Współredagował książkę „Orson Welles. Twórczość – recepcja – dziedzictwo”. Publikował między innymi na łamach „Studiów Filmoznawczych”, „Blizy”, „Lampy”, „Panoptikum”, portalu edukacjafilmowa.pl oraz w tomach zbiorowych. Lubi słuchać muzyki (zwłaszcza hip-hopu) i grać w gry wideo. Na swoje nieszczęście jest kibicem Arsenalu Londyn.
fot. Renata Dąbrowska
Bartosz Filip – filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim, specjalizuje się w historii kina polskiego. Edukator filmowy, współpracuje m.in. z Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej, Gdyńskim Centrum Filmowym oraz Akademią Polskiego Filmu w Gdańsku. Animator kultury, pracownik Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku, gdzie koordynuje m.in. Festiwal Filmów Jednominutowych.
fot. Renata Dąbrowska
Krzysztof Kornacki – filmoznawca, pracownik Zakładu Filmu i Mediów na Uniwersytecie Gdańskim. Specjalizuje się w historii kina polskiego. Autor książek „Kino polskie wobec katolicyzmu 1945–1970” (książka nominowana do nagrody im. Bolesława Michałka), „Popiół i diament” Andrzeja Wajdy („Pióro Fredry” za Książkę Roku 2011); współredagował m.in. tomy „Poszukiwanie i degradowanie sacrum w kinie” (2002) oraz „Sacrum w kinie. Dekadę później” (2013). Współzałożyciel i pierwszy prezes DKF UG „Miłość blondynki” oraz członek Rady Redakcyjnej czasopisma kultury audiowizualnej „Panoptikum”.
fot. Marek Grabarz
Piotr Kurpiewski – historyk i filmoznawca, kierownik Zakładu Filmu i Mediów Uniwersytetu Gdańskiego; autor książki „Historia na ekranie Polski Ludowej” (2017). Jako edukator filmowy wykorzystuje doświadczenia zebrane podczas 12 lat pracy dydaktycznej w szkole gimnazjalnej.
fot. Tobiasz Papuczys
Marta Maciejewska – filmoznawczyni, polonistka, anglistka, z Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej związana od 2012 roku. Współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim, gdzie prowadzi zajęcia dla studentów oraz wykłady w ramach Akademii Polskiego Filmu, a ponadto od kilku lat jest jedną z wykładowczyń programu edukacyjnego „Pogotowie maturzysty”. Jej artykuły o kinie ukazały się m.in. w „Ekranach”, „Panoptikum”, „Kulturze Popularnej”, „Literaturze i Kulturze Popularnej” oraz w licznych tomach zbiorowych. Współredagowała książki „Orson Welles. Twórczość – recepcja – dziedzictwo”, „Racism and Trauma” i „Censorship, Politics and Oppression”. Od 2015 jest wolontariuszką Stowarzyszenia Pomocy Królikom (i jako miłośniczka królików bardzo ceni sobie film „Życie według Nino”).
fot. Kinga Dolatowska
Jolanta Manthey – polonistka, nauczycielka w I LO im. M. Kopernika w Gdańsku, opiekunka szkolnego koła DKF, współautorka programu klasy artystycznej, współautorka podręcznika języka polskiego do liceum (wyd. Operon) oraz publikacji pomocniczych, autorka scenariuszy zajęć filmowych dla programu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, Centralnego Gabinetu Edukacji Filmowej; prowadziła zajęcia dla nauczycieli z zakresu edukacji filmowej; prowadzi też zajęcia w ramach programu Nowe Horyzonty w kinie Żak.
fot. Sylwester Ciszek
Anna Miler – animatorka kultury, absolwentka kulturoznawstwa i politologii. Doktorantka na Filologicznych Studiach Doktoranckich UG. Pracuje w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter. Związana z Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej od 2011 roku. W swojej praktyce zawodowej prowadziła zajęcia dla dzieci i młodzieży z zakresu praw człowieka i edukacji filmowej, a także bibliotekę podwórkową w gdańskim Brzeźnie.
fot. Marta Maciejewska
Michał Pruszak – polonista, anglista, glottodydaktyk, filmoznawca. Doktorant w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki UG. Zajmuje się literaturą dziecięcą oraz literackimi adaptacjami dramatów Szekspirowskich. Współpracuje m.in. z Centrum Kultury i Języka Polskiego dla Cudzoziemców UG i Gdańskim Teatrem Szekspirowskim.
Maria Jolanta Szatkowska – polonistka (UG) i filmoznawczyni (PWSFTviT w Łodzi). Prowadzi zajęcia filmowe z młodzieżą (m.in. w Klubie „Żak”, w ramach Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej), z nauczycielami (podczas Letniej Akademii, organizowanej przez Fundację Centrum Solidarności, na warsztatach proponowanych przez ośrodki doskonalenia zawodowego). Jest autorką artykułów metodycznych z zakresu edukacji filmowej, scenariuszy lekcji, współautorką książki „Film w szkole. Wybrane zagadnienia edukacji filmowej”. Stale współpracuje z Centralnym Gabinetem Edukacji Filmowej w Łodzi.
fot. Marta Tymińska
Marta Tymińska – doktor nauk o kulturze i sztuce, psycholożka, kulturoznawczyni, edukację filmową prowadzi od 2009 (zaczynała w Akademii Filmowej Multikina w Sopocie). W swojej pracy badawczej zajmuje się grami cyfrowymi, kulturą popularną, komiksem i animacją. Współpracuje z licznymi instytucjami kultury w Trójmieście, a między innymi: WiMBP w Gdańsku, Biblioteka w Gdyni, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Konsulat Kultury. Członkini Stowarzyszenia Arteria, które zajmuje się przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu poprzez sztukę i inicjatywy lokalne. Posiada w swoim dorobku liczne projekty kulturalne: uczyła rysowania komiksu w Rumunii, nagrywała głosy kobiet gdańskiej stoczni, organizowała koncerty dla praw człowieka i poznawała sztukę opowiadania historii w Norwegii.