Słynny najazd niedźwiedzi na Sycylię (Wyspa niedźwiedzi)

reż. L. Mattotti
Francja 2018 / animacja / 80’

Niedźwiedzie wyruszają z gór do miasta na poszukiwania zaginionego syna ich władcy. Ludzie szykują się do walki z groźnymi, w ich mniemaniu, bestiami. Czy te dwa światy da się ze sobą pogodzić?

Wędrowny opowiadacz i jego mała asystentka spotykają w jaskini starego niedźwiedzia. Opowiadają mu historię słynnej inwazji jego braci na Sycylię. A było to tak: stado niedźwiedzi, pod przywództwem swojego króla, wyrusza na poszukiwanie jego porwanego przez ludzi syna. Na tę wieść władca miasta, do którego zmierzają zwierzęta, szykuje się do wielkiej bitwy. Między jedną a drugą stroną konfliktu staje czarodziej, któremu pozostały do wykorzystania już tylko dwa zaklęcia. Czy uda się odnaleźć zaginionego niedźwiadka i pogodzić świat ludzi ze światem zwierząt? Czy zwierzęta okażą się szlachetniejsze od ludzi?

Nagrody

2019
Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Najlepszy film – wyróżnienie Jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
2019
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Najlepszy film – wyróżnienie Jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Włochy

Geografia Włoch. Kilka słów o Sycylii. Kultura i sztuka starożytnego Rzymu. Dlaczego wszyscy kochają kuchnię włoską? Język włoski.

Powiązanie z podstawą programową

1. W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju uczeń osiąga:

  • umiejętność rozumienia odczuć zwierząt (…)

2. W zakresie społecznego obszaru rozwoju uczeń osiąga:

  • świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości;
  • umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi, odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości;
  • potrzebę i umiejętność identyfikowania się z grupami społecznymi, które dziecko reprezentuje, nazywania tych grup i ich charakterystycznych cech.

Edukacja przyrodnicza

1. Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska społecznego.

Uczeń:

  • chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.

2. Osiągnięcia w zakresie funkcji życiowych człowieka, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i odpoczynku.

Uczeń:

  • dba o higienę oraz estetykę własną i otoczenia.

3. Osiągnięcia w zakresie rozumienia przestrzeni geograficznej.

Uczeń:

  • określa położenie i warunki naturalne swojej miejscowości oraz okolicy, opisuje charakterystyczne formy terenu, składniki przyrody, charakterystyczne miejsca, np. miejsca pamięci narodowej, najważniejsze zakłady pracy, w tym ważniejsze przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, interesujące zabytki, pomniki, tereny rekreacyjne, parki krajobrazowe, parki narodowe.

4. W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń osiąga:

  • potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter