Villads / Villads fra Valby

Film aktorski

reż. F. Meldal Nørgaard / Dania / 2015 / 76'
Szkoła podstawowa 1-3

Opis filmu

Bohater filmu jest sześciolatkiem pełnym pomysłów i niespożytej energii. Ciągle przydarzają mu się niesamowite historie, które według chłopca są zabawne. Jednak dorośli często mają na ten temat odmienne zdanie, co staje się przyczyną wielu kłopotliwych sytuacji.

Nieskrępowana wyobraźnia chłopca wpływa na jego poczynania w realnym świecie. Villads nie potrafi odróżnić fikcji od rzeczywistości, żyje w świecie wyobrażeń i superbohaterów. Początek szkoły jest dla chłopca źródłem wielu rozczarowań, ale także zabawnych przygód. Historia oparta na serii książek Anne Sofie Hammer z ogromną sympatią traktuje głównego bohatera. Jego pomysły sprawiają, że dni są pasmem przygód – czasem zabawnych, lecz zdarza się, że i niebezpiecznych. Villads ma kochających rodziców, dzięki którym udaje mu się wyjść z tarapatów, w jakie popada przez swoją fantazję.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Villads [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Villads [Analiza]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3

Film w ramach cyklu

Nagrody

Robert Duńskiej Akademii Filmowej 2015 – Najlepszy film dla dzieci/familijny – nominacja

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci 2017 – Najlepszy film – Nagroda Jury

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci 2017 – Najlepszy film – Nagroda Publiczności

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino 2016 – Najlepszy film pełnometrażowy dla dzieci – Złote Koziołki, Jury Międzynarodowe, nominacja

Wątki z prelekcji

Rodzina

Czemu rodzice stosują tyle zakazów? Czy można się bawić bez końca? Fantazja i wyobraźnia – czy może zaszkodzić? Po co się uczyć?

Pojęcia kluczowe

rodzina, szkoła, pierwsza klasa, fantazja

Powiązanie z podstawą programową

Uczeń:

Edukacja polonistyczna

  • wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem czy wydarzeniem kulturalnym;
  • czyta w skupieniu po cichu teksty drukowane.

Edukacja społeczna

  • identyfikuje się z grupą społeczną, do której należy: rodzina;
  • przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad;
  • ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości.