Superagentka

Animacja

reż. K. von Bengtson / Dania / 2017 / 77'
Szkoła podstawowa 1-3

Opis filmu

Superagentka to pełnometrażowa animacja z detektywistyczną zagadką w tle.  Opowieść o pasji, przyjaźni i pokonywaniu własnych strachów.

Agathe-Christine lub po prostu – jak wolą nazywać ją najbliżsi – AC, przeprowadza się z rodziną do nowego miasta. Jej mama ma nadzieję, że będzie to okazja to tego, by dziewczynka zawarła nowe przyjaźnie i przestała być samotniczką. AC nie ma jednak czasu na zabawę. Marzy o tym, by prowadzić własną agencję detektywistyczną. Nowe otoczenie to dla niej szansa na rozwikłanie pierwszej wielkiej sprawy. Wkrótce AC wpada na trop złodziejaszka, podkradającego słodycze z osiedlowego sklepu. To początek przygody, która wywróci jej życie do góry nogami.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Superagentka [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Superagentka [Analiza]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3

Nagrody

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! 2017 – Nagroda Specjalna: Nagroda Jury Europejskiego Stowarzyszenia Filmu dla Dzieci (ECFA - European Children's Film Association) dla Karli von Bengtson

Wątki z prelekcji

Tajemnice filmu animowanego

Omówimy techniki filmu animowanego. Poznamy proste sposoby animowania rysunku. Zobaczymy, jak zrobić własną animację lalkową i swój film animowany.

Pojęcia kluczowe

animacja lalkowa, animacja wycinankowa, animacja plastelinowa, animacja 3D, animacja materiałów sypkich, animacja komputerowa, własny film animowany, twórczość

Powiązanie z podstawą programową

Edukacja polonistyczna 

Uczeń: 

  •  wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym.

Edukacja społeczna

Uczeń:

  •  wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się, w tym przyjmując rolę lidera zespołu i komunikuje się za pomocą nowych technologii.

Edukacja techniczna

Uczeń:

  •  planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te projekty/prace współdziała w grupie;

  •  organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.