Supa Modo

tylko w kinie

reż. L. Wainaina / Niemcy, Kenia / 2018 / aktorski/ 73'
Szkoła podstawowa 4-6

Opis filmu

Jo jest supermanką. Przy użyciu woli przesuwa przedmioty, zatrzymuje czas, a nawet zmienia wynik meczu piłkarskiego. Przed nią największe wyzwanie w życiu.

Jo jest nadzwyczajną dziewczynką, obdarzoną przez los wielkimi mocami. Wystarczy, że się skupi i może przesuwać przedmioty, zatrzymywać czas i wytrącać z ręki rzeczy. Nie robi tego nigdy dla własnego widzimisię, zawsze w słusznej sprawie, tak, jak to superbohaterowie mają w zwyczaju. Korzystanie z nadprzyrodzonych mocy jest dla małej Kenijki sensem życia i zarazem największą radością. Umiejętności dziewczynki spędzają sen z powiek jej mamie Kathryn, która obawia się o kruche zdrowie dziecka. Jo jest chora i musi się oszczędzać. Jak pogodzić te dwa wyzwania? W jaki sposób jednocześnie ratować świat i troszczyć się o swoje zdrowie? Na wspaniały pomysł wpadnie siostra Jo, która zaangażuje całą wioskę w nakręcenie filmu o superbohaterce.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Supa Modo [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 4-6
Szkoła podstawowa 4-6
Supa Modo [Analiza]
Szkoła podstawowa 4-6
Szkoła podstawowa 4-6

Film w ramach cyklu

Nagrody

Berlinale 2018 – wyróżnienie dziecięcego jury Generacji Kplus

Kino w Trampkach 2018 – wyróżnienie jury dziecięcego 

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! 2018 – wyróżnienie jury międzynarodowego w kategorii pełnometrażowy film dla młodzieży

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! – wyróżnienie Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci 2018 – Najlepszy film – wyróżnienie jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci 2018 – Najlepszy film – nagroda jury dziennikarzy

Wątki z prelekcji

Siła i nadzieja w sytuacjach granicznych

Porozmawiamy o trudnym życiowym sprawdzianie, czyli chorobie. Czy łatwiej jest przechodzić chorobę, próbując o niej zapomnieć? W czym nam może pomóc świat fantazji? Jak ważną rolę w naszym życiu pełni nadzieja?

Pojęcia kluczowe

choroba, sukces, odwaga, nadzieja

Powiązanie z podstawą programową

Podczas lekcji uczeń:

  • opowiada o zdarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność;

  • rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz wskazuje ich funkcje w utworze;

  • uczeń zna i rozpoznaje w tekście literackim przenośnię oraz porównanie;

  • rozróżnia argumenty odnoszące się do faktów i logiki oraz odwołujące się do emocji.