Solan i Ludwik - Misja Księżyc

online i w kinie

reż. R. A. Sivertsen / Norwegia / 2018 / animowany/ 80'
Szkoła podstawowa 1-3

Opis filmu

Solan i Ludwik to bohaterowie znani nam już z wcześniejszych części ich przygód. Tym razem udają się na księżyc. Czy ta wyprawa się powiedzie? Co trzeba zrobić, aby polecieć w kosmos?

Solan i Ludwik - misja księżyc to norweska opowieść o losach dwójki bohaterów z wioski Flaklypa. Biorą oni udział w misji odbywającej się w ramach międzynarodowego wyścigu na księżyc. Mamy tu genialnego wynalazcę Reodora, który buduje rakietę i wprowadza wszystkich w tajniki świata nauki. Dzielnego astronautę Solana, który wraz z jeżem Ludwikiem rusza na podbój kosmosu. Wszystko wydaje się być przygotowane. Okazuje się jednak, że na pokładzie pojawiają się niezapowiedziani pasażerowie, a lot na księżyc przynosi kolejne niespodzianki i wyzwania, z którymi muszą radzić sobie nasi dzielni bohaterowie. Film ten to zarazem niezwykła historia pokazująca, iż nie wszystko można zaplanować, ale warto być wytrwałym, jak i bardzo ciekawa pod względem wizualnym może być animacja. 

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Solan i Ludwik - Misja Księżyc [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Solan i Ludwik - Misja Księżyc [Analiza]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Solan i Ludwik - Misja Księżyc [Karta Pracy]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3

Film w ramach cyklu

Nagrody

Kino Dzieci 2019 – Najlepszy film - nagroda jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych

Wątki z prelekcji

Scenariusz, czyli tworzenie opowieści.

W czasie spotkania zastanowimy się wspólnie nad tym, czym jest scenariusz i fabuła. Porozmawiamy o tym, jak powstaje opowieść i czy wszystko da się przekazać słowami.

Pojęcia kluczowe

scenariusz, reżyser, opowieść, film, fabuła, historia

Powiązanie z podstawą programową

Edukacja polonistyczna 

Uczeń:

  •  słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę;

  • wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;

  • układa i zapisuje opowiadanie złożone z 6–10 poprawnych wypowiedzeń w ramach zagadnień opracowanych podczas zajęć; opisuje np. osobę, przedmiot, element świata przyrody na podstawie własnych obserwacji lub lektury.