Solan i Ludwik - Misja Księżyc

Animacja

R. A. Sivertsen / Norwegia / 2018 / 80'
Szkoła podstawowa 1-3

Opis filmu

Solan i Ludwik to bohaterowie znani nam już z wcześniejszych części ich przygód. Tym razem udają się na Księżyc. Czy ta wyprawa się powiedzie? Co trzeba zrobić, aby polecieć w kosmos? „Solan i Ludwik – Misja Księżyc” to norweska opowieść o losach dwójki bohaterów z wioski Flaklypa. Biorą oni udział w misji odbywającej się w ramach międzynarodowego wyścigu na Księżyc. Mamy tu genialnego wynalazcę Reodora, który buduje rakietę i wprowadza wszystkich w tajniki świata nauki, a także dzielnego astronautę Solana, który wraz z jeżem Ludwikiem rusza na podbój kosmosu. Wszystko wydaje się być przygotowane. Okazuje się jednak, że na pokładzie pojawiają się niezapowiedziani pasażerowie, a lot na Księżyc przynosi kolejne niespodzianki i wyzwania, z którymi muszą radzić sobie nasi dzielni bohaterowie.
Film ten to niezwykła historia pokazująca, że nie wszystko można zaplanować, ale warto być wytrwałym oraz ciekawa pod względem wizualnym animacja poklatkowa.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Solan i Ludwik - Misja Księżyc [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Solan i Ludwik - Misja Księżyc [Analiza]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3

Film w ramach cyklu

Nagrody

Kino Dzieci 2019 – Najlepszy film - nagroda jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
Uzasadnienie: Niezwykła historia znanych już nam bohaterów, pokazująca w przystępny i niepozbawiony humoru sposób, że nie wszystko co już zaplanowaliśmy udaje się zrealizować. Warto być wytrwałym do końca. Jest to zarazem bardzo ciekawa, niepowtarzalna animacja poklatkowa.

Wątki z prelekcji

Scenariusz, czyli tworzenie opowieści.

W czasie spotkania zastanowimy się wspólnie nad tym, czym jest scenariusz i fabuła. Porozmawiamy o tym, jak powstaje opowieść i czy wszystko da się przekazać słowami.

Pojęcia kluczowe

scenariusz, reżyser, opowieść, film, fabuła, historia

Powiązanie z podstawą programową

Edukacja polonistyczna:

Uczeń:

- słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę;

- wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;

- układa i zapisuje opowiadanie złożone z 6–10 poprawnych wypowiedzeń w ramach zagadnień opracowanych podczas zajęć; opisuje np. osobę, przedmiot, element świata przyrody na podstawie własnych obserwacji lub lektury.