Opis filmu
Casper mieszka ze swoją mamą, kocha grać na pianinie i jest podekscytowany tym, że dostał się do młodzieżowej orkiestry. Zaprzyjaźnia się z Anouk, dziewczyną z chóru. Kiedy odkrywa, że jego mama choruje, postanawia z pomocą przyjaciela odszukać ojca.
Nastoletni Casper powoli wchodzi w dorosłe życie. Gra na pianinie i komponuje, udaje mu się również dostać do młodzieżowej orkiestry. Przeżywa pierwsze zawody miłosne, zaprzyjaźnia się z Anouk ‒ dziewczyną z chóru. Wszystko układa się dobrze, aż do chwili, kiedy przypadkowo odkrywa, że jego mama jest ciężko chora. Przejęty jest stanem i niepewną przyszłością, postanawia wraz ze swoim najlepszym przyjacielem odszukać i poznać nigdy niewidzianego ojca. Okaże się, że zadanie to nie będzie łatwe oraz wiązać się będzie z wieloma zmianami w do tej pory uporządkowanym życiu Caspra.
Materiały dydaktyczne
Nagrody
Międzynarodowy Festiwal Filmów Dla Dzieci i Młodzieży KINOLUB w Krakowie 2015 ‒ Nagroda Główna
Film jako kontekst
przy omawianiu utworu literackiego opisującego relację: rodzic – dziecko, przy tematach związanych z funkcjami sztuki (język polski, plastyka, muzyka, zajęcia artystyczne)
Wątki z prelekcji
Czy poszukiwanie własnych korzeni i tożsamości jest nieodłącznym elementem dojrzewania? Jak zadbać o relacje w rodzinie? Czy sztuka może być drogą do wyzwolenia i samoświadomości?
Pojęcia kluczowe
dorosłość, relacje w rodzinie, sztuka, śmierć
Powiązanie z podstawą programową
JĘZYK POLSKI
Uczeń:
- świadomie i z uwagą odbiera filmy, koncerty, spektakle, programy radiowe i telewizyjne, zwłaszcza adresowane do dzieci i młodzieży;
- rozwija umiejętność krytycznego myślenia i formułowania opinii.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Uczeń:
- analizuje wpływ, jaki rodzina wywiera na dzieci;
- przedstawia prawa i obowiązki dzieci w rodzinie.
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
Uczeń:
- omawia problemy wieku młodzieńczego i sposoby radzenia sobie z nimi;
- rozumie, jak budowane są relacje międzyosobowe, wyjaśnia ich znaczenie w rozwoju społeczno-emocjonalnym;
- potrafi przedstawić istotę: koleżeństwa i przyjaźni, sympatii młodzieńczych, pierwszych fascynacji, zakochania, miłości;
- zwraca uwagę na potrzebę i wartość wzajemnego szacunku, udzielania pomocy, empatii i współpracy.