Opis filmu
Frikke, 14-letni chłopiec, w tajemniczy sposób zostaje wprowadzony w wirtualny świat, od którego nie może się uwolnić. Szybko odkrywa, że gra komputerowa ma bezpośredni wpływ na świat realny, w którym żyje on i bliskie mu osoby.
Rezolutny Frikke będzie musiał podjąć się wyjątkowo trudnego zadania: przejścia gry komputerowej, w której uwięzieni zostali jego znajomi ze szkoły. Nie może wydostać się ze złowieszczej gry, gdyż nie czuje się na siłach pozostawić swoich przyjaciół bez wsparcia. Frikke ściga się z czasem. Musi odnaleźć złośliwego twórcę okropnej gry i znaleźć sposób na wyprowadzenie swoich znajomych z wirtualnego świata.
Materiały dydaktyczne
Nagrody
Chicago International Children's Film Festival 2015 ‒ Children's Jury Award
São Paulo International Film Festival 2014 ‒ Youth Award
Wątki z prelekcji
Co to są efekty specjalne w kinie? W jaki sposób się je tworzy? W jaki sposób rozwój techniki i informatyki wpłynął na doskonalenie efektów specjalnych?
Pojęcia kluczowe
grafika komputerowa, wirtualna rzeczywistość, animacja komputerowa, kaskader, dźwiękowiec, gry komputerowe
Powiązanie z podstawą programową
JĘZYK POLSKI
Uczeń:
- rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do: literatury, teatru, filmu, muzyki, sztuk plastycznych i audiowizualnych;
- wyodrębnia elementy składające się na spektakl teatralny (gra aktorska, reżyseria, dekoracja, charakteryzacja, kostiumy, rekwizyty, muzyka);
- wyodrębnia elementy dzieła filmowego i telewizyjnego (scenariusz, reżyseria, ujęcie, gra aktorska, muzyka);
- wskazuje cechy charakterystyczne przekazów audiowizualnych (filmu, programu informacyjnego, programu rozrywkowego);
- świadomie i z uwagą odbiera filmy, koncerty, spektakle, programy radiowe i telewizyjne.