Jestem William

Film aktorski

reż. J. Elmer / Dania / 2017 / 86'
Szkoła podstawowa 4-6

Opis filmu

William uważa się za pechowca, a życie cały czas stawia przed nim wyzwania. Chłopiec musi się przekonać, że ma w sobie siłę i spryt, a los podsyła wskazówki, jak wyjść z opresji. 

William to zwyczajny, ułożony chłopiec, który uważa, że ma w życiu pecha. Mama przebywa w szpitalu i nie może się nim opiekować, więc William trafia do innego miasteczka, pod skrzydła wuja Nilsa. W nowym miejscu zaczepia go trójka łobuzów, a wujek wpada w poważne tarapaty: ma olbrzymi dług u groźnego gangstera i musi go natychmiast spłacić. Sytuacja bez wyjścia? Nie! Los daje chłopcu wskazówki, trzeba je tylko zauważyć, a szczęście złapać za nogi. Niezwykła przygoda w małym miasteczku, z odrobiną gangsterskiego dreszczyku i małym-wielkim bohaterem, który odkrywa swoją siłę.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Jestem William [Analiza]
Szkoła podstawowa 4-6
Szkoła podstawowa 4-6
Jestem William [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 4-6
Szkoła podstawowa 4-6

Nagrody

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! 2018 ‒ Złote Koziołki w kategorii najlepszy film pełnometrażowy dla dzieci 

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! 2018 ‒ Marcinek ‒ Nagroda Jury Dziecięcego w kategorii najlepszy film pełnometrażowy 

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! 2018 ‒ Nagroda Europejskiego Stowarzyszenia Filmów dla Dzieci (ECFA) 

Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! 2018 ‒ Nagroda Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci 2018 ‒ Wyróżnienie Jury Dziennikarzy

Wątki z prelekcji

Aktorstwo w filmie

Które umiejętności i cechy osobowości aktora są niezbędne do pracy w filmie? Jaką rolę w pracy aktora odgrywa praca z ciałem, mimika, zdolności wywoływania i odgrywania uczuć? W  jaki sposób aktor przygotuje się do roli? Jak należy pracować ciałem i głosem?

Pojęcia kluczowe

aktor, reżyser, charakteryzacja, gra aktorska, mimika, dykcja, emocje

Powiązanie z podstawą programową

JĘZYK POLSKI

Uczeń:

  • rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do: literatury, teatru, filmu, muzyki, sztuk plastycznych i audiowizualnych;
  • wyodrębnia elementy składające się na spektakl teatralny (gra aktorska, reżyseria, dekoracja, charakteryzacja, kostiumy, rekwizyty, muzyka);
  • wyodrębnia elementy dzieła filmowego i telewizyjnego (scenariusz, reżyseria, ujęcie, gra aktorska, muzyka);
  • wskazuje cechy charakterystyczne przekazów audiowizualnych (filmu, programu informacyjnego, programu rozrywkowego);
  • świadomie i z uwagą odbiera filmy, koncerty, spektakle, programy radiowe i telewizyjne.