Świat filmu — SP 4-6

Jestem William

reż. J. Elmer
Dania 2017 / aktorski / 86’

William uważa się za pechowca, a życie cały czas stawia przed nim wyzwania. Chłopiec musi się przekonać, że ma w sobie siłę i spryt, a los podsyła wskazówki, jak wyjść z opresji.

William to zwyczajny, ułożony chłopiec, który uważa, że ma w życiu pecha. Mama przebywa w szpitalu i nie może się nim opiekować, więc William trafia do innego miasteczka, pod skrzydła wuja Nilsa. W nowym miejscu zaczepia go trójka łobuzów, a wujek wpada w poważne tarapaty: ma olbrzymi dług u groźnego gangstera i musi go natychmiast spłacić. Sytuacja bez wyjścia? Nie! Los daje chłopcu wskazówki, trzeba je tylko zauważyć, a szczęście złapać za nogi. Niezwykła przygoda w małym miasteczku, z odrobiną gangsterskiego dreszczyku i małym-wielkim bohaterem, który odkrywa swoją siłę.

Nagrody

2018
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Złote Koziołki w kategorii najlepszy film pełnometrażowy dla dzieci
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Marcinek ‒ Nagroda Jury Dziecięcego w kategorii najlepszy film pełnometrażowy
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Nagroda Europejskiego Stowarzyszenia Filmów dla Dzieci (ECFA)
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Nagroda Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Wyróżnienie Jury Dziennikarzy

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Aktorstwo w filmie

Które umiejętności i cechy osobowości aktora są niezbędne do pracy w filmie? Jaką rolę w pracy aktora odgrywa praca z ciałem, mimika, zdolności wywoływania i odgrywania uczuć? W  jaki sposób aktor przygotuje się do roli? Jak należy pracować ciałem i głosem?

Powiązanie z podstawą programową

JĘZYK POLSKI

Uczeń:

  • rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do: literatury, teatru, filmu, muzyki, sztuk plastycznych i audiowizualnych;
  • wyodrębnia elementy składające się na spektakl teatralny (gra aktorska, reżyseria, dekoracja, charakteryzacja, kostiumy, rekwizyty, muzyka);
  • wyodrębnia elementy dzieła filmowego i telewizyjnego (scenariusz, reżyseria, ujęcie, gra aktorska, muzyka);
  • wskazuje cechy charakterystyczne przekazów audiowizualnych (filmu, programu informacyjnego, programu rozrywkowego);
  • świadomie i z uwagą odbiera filmy, koncerty, spektakle, programy radiowe i telewizyjne.
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter