Chłopiec i świat

Animacja

reż. A. Abreu / Brazylia / 2013 / 80'
Gimnazjum i klasy 7-8 SP

Opis filmu

Niezwykła animacja łącząca wiele technik artystycznych, przedstawiająca złożoność świata postrzeganego z perspektywy dziecka. Film przepełniony jest zagadkowymi obrazami, które tworzy podświadomość bohatera w kontakcie z nieznanym.

Czy można jeszcze dziś stworzyć film, w którym nie będzie dialogów, a mimo to akcja trzymać nas będzie w napięciu do ostatniej minuty? „Chłopiec i świat” to brazylijska animacja, która mówiąc o polityce i społecznych nierównościach, ukazuje prawdę o dorastaniu. Cuca mieszka z rodzicami z dala od miasta. Pewnego dnia jego tata wyrusza w podróż w poszukiwaniu pracy. Chłopiec podąża za nim, odkrywając po drodze zupełnie inny świat. Film próbuje stworzyć wielowymiarową definicję miłości dziecka do rodzica, jak również dać odczuć widzom, jak silnie świat przemysłu i cywilizacji wpływa na zafałszowanie relacji międzyludzkich.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Chłopiec i świat [Scenariusz]
Gimnazjum i klasy 7-8 SP
Gimnazjum i klasy 7-8 SP
Chłopiec i świat [Analiza]
Gimnazjum i klasy 7-8 SP
Gimnazjum i klasy 7-8 SP

Film w ramach cyklu

Nagrody

nagroda Annie od Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Filmu Animowanego 2016 | nominacja do Oscara w kategorii najlepszy długometrażowy film animowany 2016

Wątki z prelekcji

Konsumpcjonizm

Porozmawiamy o współczesnym zagrożeniu, czyli konsumpcjonizmie. Zastanowimy się, czy animacja to zawsze bajka. Czego spodziewamy się po filmie bez dialogów? Omówimy dwa filmowe światy: natury i cywilizacji. Porozmawiamy o filmowej podróży jako metaforze.

Pojęcia kluczowe

natura, cywilizacja, symbol, metafora, animacja, konsumpcjonizm