Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś z pociągu

online i w kinie

reż. M. Gammel / Szwecja / 2020 / aktorski / 84'
Szkoła podstawowa 1-3

Opis filmu

Kolejny film o przygodach dwójki przyjaciół ze szwedzkiego miasteczku Valleby. Lasse i Maja prowadzą Biuro Detektywistyczne, rozwiązują rozmaite zagadki i tworzą niezwykły team. Lasse to nieśmiały samotnik, a Maja – zbuntowana, pełna energii dziewczyna. Przeżywają przygody, których można im pozazdrościć. 

Gdy agencja detektywistyczna Lassego i Mai zostaje zamknięta przez lokalnego szefa policji, zgłasza się do nich kolejny klient, który prosi o pomoc. Przed naszymi bohaterami kolejne wyzwanie. Lasse i Maja mają teraz wielką szansę na kolejną spektakularną akcję. Czy i tym razem uda im się rozwikłać tajemniczą zagadkę?

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś z pociągu [Analiza]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś z pociągu [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś z pociągu [Karta Pracy]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3

Film w ramach cyklu

Film jako kontekst

Film jako kontekst przy omawianiu książki Grzegorza Kaspedke „Detektyw Pozytywka”

Wątki z prelekcji

Szwecja

Które kraje zalicza się do skandynawskich? Najważniejsze cechy kultury Szwecji. Sylwetka Astrid Lindgren, znanej szwedzkiej pisarki. Inne dzieła szwedzkiej literatury dla najmłodszych. Rozmowa o tym, czym zajmuje się detektyw. Co to jest sprawiedliwość i dlaczego jest taka ważna?

Pojęcia kluczowe

Szwecja, flaga, godło, Szwecja w Polsce, Sztokholm, szwedzkie tradycje, szwedzka kuchnia

Powiązanie z podstawą programową

   W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju uczeń osiąga:

  • umiejętność rozpoznawania i rozumienia swoich emocji i uczuć oraz nazywania ich;

  • umiejętność rozpoznawania, rozumienia i nazywania emocji oraz uczuć innych osób; potrzebę tworzenia relacji;

  • umiejętność uświadamiania sobie uczuć przeżywanych przez inne osoby z jednoczesną próbą zrozumienia, dlaczego one występują, a także różnicowania form ich wyrażania w zależności od wieku;

  • umiejętność rozumienia odczuć zwierząt, wyrażania tych stanów za pomocą wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz różnorodnych artystycznych form wyrazu.

 

     W zakresie społecznego obszaru rozwoju uczeń osiąga:

  • świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości;

  • umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi, odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości;

  • potrzebę i umiejętność identyfikowania się z grupami społecznymi, które dziecko reprezentuje, nazywania tych grup i ich charakterystycznych cech;

  • umiejętność obdarzania szacunkiem koleżanek, kolegów i osoby dorosłe, w tym starsze oraz okazywania go za pomocą prostych form wyrazu oraz stosownego zachowania.     

     W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń osiąga:

  • potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.