Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica

Film aktorski

reż. J. Bornebusch / Szwecja / 2018 / 85'
Szkoła podstawowa 1-3

Opis filmu

Pierwsze zlecenie dla Biura Detektywistycznego Lassego i Mai! Przed rozpoczęciem ważnego konkursu, w szkole w Valleby, znika cenna nagroda. Czy dzieciom uda się ją odnaleźć?

Bohaterowie popularnej serii filmów otrzymują pierwsze poważne zlecenie. Konkurs Hammarabi ma szansę stać się wielkim wydarzeniem w szkole w Valleby. Nagrodą jest starożytna księga, w której spisano zasady rozwiązywania sporów. Tuż przed rozpoczęciem konkursu książka znika w tajemniczych okolicznościach. Bez niej konkurs nie może się odbyć! Uczniowie szykowaliby się na próżno, a w dodatku szkoła straciłaby swój prestiż. Od początku zaangażowani w sprawę Lasse i Maja podejmują próbę odnalezienia zguby. Energiczna i przebojowa dziewczynka jest zupełnym przeciwieństwem nieśmiałego Lassego. Czy dzieci dojdą po nitce do kłębka do finału sprawy i jak w rozwiązaniu zagadki pomoże im biała gołębica? Przebojowy wstęp do popularnej serii filmów o przygodach małych detektywów.

Materiały dydaktyczne

Nazwa
Poziom nauczania
Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica [Scenariusz]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica [Analiza]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3
Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica [Karta Pracy]
Szkoła podstawowa 1-3
Szkoła podstawowa 1-3

Nagrody

Kino Dzieci 2018 – Najlepszy film - nagroda publiczności 

Kino Dzieci 2018 – Najlepszy film - nagroda jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych

Wątki z prelekcji

Jak powstaje film?

Omówimy różnice między filmem aktorskim a animowanym. Dowiemy się, kto pomaga aktorowi przygotować się do roli i jak wygląda praca na planie filmowym. Pomówimy o tym, w jaki sposób aktor wyraża emocje.

Pojęcia kluczowe

reżyser, reżyseria, aktor, gra aktorska, rola, pomysł na film

Powiązanie z podstawą programową

Podczas lekcji uczeń:

 

  • słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę (edukacja polonistyczna); 

  • porządkuje swoją wypowiedź, poprawia w niej błędy, omawia treść przeczytanych tekstów i ilustracji; nadaje znaczenie i tytuł obrazom, a także fragmentom tekstów (edukacja polonistyczna); 

  • przedstawia charakterystykę wybranych zajęć i zawodów ludzi znanych z miejsca zamieszkania oraz zawodów użyteczności publicznej: nauczyciela, żołnierza, policjanta, strażaka, lekarza, pielęgniarza czy leśnika, a ponadto rozumie istotę pracy w służbach mundurowych i medycznych (edukacja przyrodnicza).